تحقیق در مورد سيستم انتقال قدرت پيوسته متغير

تحقیق در مورد سيستم انتقال قدرت پيوسته متغير
انتقال, پيوسته, تحقیق, تحقیق در مورد سيستم انتقال قدرت پيوسته متغير, دانلود تحقیق در مورد سيستم انتقال قدرت پيوسته متغير, سيستم, سيستم انتقال قدرت پيوسته متغير, قدرت, متغير, مورد

رفتن به سایت اصلی

تحقیق در مورد سيستم انتقال قدرت پيوسته متغير
لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )تعداد صفحه : 8 صفحه
 قسمتی از متن word (..doc) :  
‏سيستم انتقال قدرت پيوسته متغير (CVT)  ‏  ‏ايده استفاده از سيستمهاي انتقال قدرت پيوسته متغير از سالها قبل مطرح شده بود ولي تنها در چند سال اخير سازندگان اتومبيل به آن رو آورده اند. بر خلاف سيستم هاي انتقال متداول دستي يا اتوماتيک درCVT‏ ‏، نسبت دنده هاي مجزا با نسبتهاي قابل تنظيم پيوسته جايگزين مي شود. سيستم CVT‏ مي تواند به طور ثابت نسبت دنده خود را براي بهبود راندمان موتور و ايجاد يک منحني گشتاور- سرعت مناسب تغيير دهد. اين ويژگي باعث بهبود مصرف سوخت و نيز شتاب گيري در مقايسه با سيستم هاي انتقال قدرت متداول مي شود.‏علي رغم اينکه يک دهه است که سيستم CVT‏ ‏در اتومبيلها استفاده مي شود، ولي محدود بودن گشتاور و پايين بودن قابليت اطمينان آنها بکارگيري اين سيستم را محدود کرده است. ‏ ‏انواع CVT‏ ‏اصولاً CVT‏ ها سه جز اساسي دارند :‏يک تسمه لاستيکي يا فلزي با توان کششي بالا‏يک قرقره متغير ورودي ‏يک قرقره متغير خروجيCVT‏ ها همچنين ريزپردازنده ها و سنسورهايي نيز دارند اما اجزاي اصلي و کليدي آنها همان سه مورد بالا مي باشد. ‏امروزه تحقيقات زيادي بر روي انواع گوناگوني از سيستمهاي انتقال قدرت پيوسته متغير انجام شده که برخي از آنها عبارتند از : CVT‏ ‏نوع تسمه فشاري ، CVT‏ ‏نوعtoroidal ‏ ‏يا محرک کششي ،CVT‏ ‏نوع تسمه اي الاستومر با قطر متغير ،